Стаття 1 № 1'2025

© П. В. Кисловський, заступник завідувача відділу, ORCID: 0000-0001-8495-7130,
e-mail: pkyslovskyy@insat.org.ua
(ДП «ДержавтотрансНДІпроект»);
© М. М. Ященко, канд. техн. наук, доцент,
ORCID: 0000-0003-2418-1910,
e-mail: nikyaschenko@gmail.com,
(Національний транспортний університет);
© В. М. Ященко, інженер,
ORCID: 0000-0002-3501-6227,
e-mail: vyashchenko@insat.org.ua
(ДП «ДержавтотрансНДІпроект»)

КІБЕРБЕЗПЕКА ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ ТА ЇХНІХ ЗАРЯДНИХ ПРИСТРОЇВ
DOI: 10.33868/0365-8392-2025-1-282-2-7

Анотація. Розглянуто основи роботи комунікаційних систем електромобіля і чинники, що впливають на їхню безпеку. Обґрунтовується використання нових правил щодо стійкості шифрування засобів зв’язку електромобіля та їхні основні недоліки, що можуть призвести до витоку конфіденційної інформації. Оцінюється вплив автовиробників на створення єдиних систем і протоколів щодо взаємодії між електромобілями та зарядною інфраструктурою. Пропонується переглянути стандарти для електромобілів, що підвищить їхню кібербезпеку як єдиної системи, підключеної до споживчих мобільних пристроїв і зарядних станцій.
Ключові слова: електромобіль, зарядна інфраструктура, інтерфейс, комунікаційний стандарт, відкритий протокол заряджання, інфраструктура відкритих ключів, кібербезпека електромобіля.

References
1. UN. (2021). UN Regulation No. 155 – Cyber security and cyber security management system. Retrieved from: https://unece.org/transport/documents/2021/03/standards/un-regulation-no-155-cyber-security-and-cyber-security
2. Alessandro Brighente, Mauro Conti, Denis Donadel, Radha Poovendran, Federico Turrin, & Jianying Zhou (2023). Electric Vehicles Security and Privacy: Challenges, Solutions, and Future Needs. Retrieved from: https://readpaper.com/paper/ 4711095084272074753
3. ENCS. (2019). Security requirements for procuring EV charging stations. Retrieved from: https://encs.eu/resource/ev-301-2019-security-requirements-for-procuring-ev-charging-stations/springeropen.com/articles/10.1186/s42162-022-00190-y#citeas
4. Zhang, H.; Meng, X.; Zhang, X.; Liu, Z. (2020). CANsec: A Practical in-Vehicle Controller Area Network Security Evaluation Tool. Sensors 2020, 20, 4900. Retrieved from: https://www.mdpi.com/ 1424-8220/20/17/4900
5. ISO. (2022). ISO 15118-20:2022(en) Road vehicles – Vehi-cle to grid communication interface – Part 20: 2nd generation net-work layer and application layer requirements. Retrieved from: https://www.iso. org/obp/ui/ru/#iso:std:iso:15118:-20:ed-1:v1:en
6. Garofalaki, D. Kosmanos, S. Moschoyiannis, D. Kallergis and C. Douligeris, (2022).”Electric Vehicle Charging: A Survey on the Security Issues and Challenges of the Open Charge Point Protocol (OCPP),” in IEEE Communications Surveys & Tutorials, vol. 24, 3, 1504-1533, thirdquarter. Retrieved from: https://ieeexplore.ieee.org/document/9800931
7. DfT. (2021). Electric vehicle smart charging consultation: summary of responses. Retrieved from: https://www.gov.uk/government/consultations/electric-vehicle-smart-charging/public-feedback/electric-vehicle-smart-charging-consultation-summary-of-responses
8. Johnson, J.; Berg, T.; Anderson, B.; Wright, B. (2022). Re-view of Electric Vehicle Charger Cybersecurity Vulnerabilities, Potential Impacts, and Defenses. Energies 2022, 15, 3931. Retrieved from: https://www.mdpi.com/1996-1073/15/11/3931
9. Unterweger, A., Knirsch, F., Engel, D. et al. (2022).An analysis of privacy preservation in electric vehicle charging. Energy Inform 5, 3.
10. Acharya, S., Dvorkin, Y., Pandžić, H. and Karri, R. (2020). “Cybersecurity of Smart Electric Vehicle Charging: A Power Grid Perspective,” in IEEE Access, vol. 8, 214434-214453. Retrieved from: https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=9272723&isnumber=8948