Article 8 # 4'2024

© О. В. Павленко, канд. техн. наук, доцент,
ORCID: 0000-0001-8277-340X,
e-mail: alexander6170101@gmail.com,
(КрНУ ім. М. Остроградського);
© C. В. Дунь, канд. техн. наук,
начальник відділу,
ORCID: 0000-0002-0090-2261,
e-mail: serg.dun@ukr.net,
(ПрАТ «АвтоКрАЗ»);
© О. А. Харьков,
ORCID: 0000-0003-2561-4837,
e-mail: odn68741@ukr.net,
(КрНУ ім. М. Остроградського)

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ МІЦНОСТІ РАМ АВТОМОБІЛІВ КрАЗ, ВИГОТОВЛЕНИХ ІЗ ПРОФІЛІВ РІЗНОЇ ФОРМИ
DOI: 10.33868/0365-8392-2024-4-281-57-64

Анотація. Проведено розрахунки на міцність гарячекатаного швелера з низьколегованої сталі вітчизняного виробництва та полегшеного холодногнутого швелера з високоміцної сталі зарубіжного виробництва для лонжеронів рам великовантажного автомобіля КрАЗ-6510ТЕ з визначенням напружень в лонжеронах і критичних зон за умовою міцності та величин деформації на згин лонжеронів від статичних навантажень і навантажень на раму від кручень під час руху автомобіля в різних дорожніх умовах.
Зроблено висновки про доцільність застосування полегшених холодногнутих швелерів з високоміцної сталі для виготовлення лонжеронів рам великовантажних автомобілів КрАЗ, в результаті чого забезпечується міцність та надійність рам зі значною економією металу. Результати досліджень можна розповсюдити на всі моделі автомобілів КрАЗ.
Ключові слова: вантажний автомобіль, несуча система автомобіля, міцність рам, лонжерони рам, профіль швелера, низьколегована сталь, напруження в лонжеронах, прогин лонжеронів.

References
1. KrAZ-6510TE. (2024).T echnical characteristics. [Electronic resource] / Product catalog of PrJSC “AvtoKrAZ”. Retrieved from https://www.autokraz.com.ua/index.php/uk/produktsiya/automobile/military/sidelni-tyagachi/item/4144-kraz-6510te.
2. Profile cross-section characteristics 300x90x8. (2024). [Electronic resource] / DRUBAL structural design programs. Retrieved from https://www.dlubal.com/ru/harakteristiki-secheniya/u-300×8-sadef.
3. J. H. Smith. (2002). An Introduction to Modern Vehicle Design. ISBN: 07506-5044-3, Butterworth-Heinemann, Oxford.
4. Asker, Haval & Dawood, Thaker & Saeed, Arkan. (2012). Stress analysis of stand-ard truck chassis during Ramping on block us-ing finite element method. Journal of Engineering and Applied Sciences. 7. 641-648.
5. Kurdi, Ojo & Rahman, Roslan & Tamin, Nasir. STRESS ANALYSIS OF HEAVY DUTY TRUCK CHASSIS USING FINITE ELEMENT METHOD.
6. J. C. Brown, A. J. Robertson and S. T. Serpento. (2002). Motor Vehicle Structures: Con-cepts and Fundamentals, ISBN: 07506-5134-2, Butterworth-Heinemann, Oxford.
7. Carpinteri, A. (2013). Structural Mechanics Fundamentals (1st ed.). CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781315272528