Стаття 4 № 3'2024

© О. М. Іванов, канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри будівництва та професійної освіти, ORCID: 0000-0002-1761-9913,
e-mail: oleg.ivanov@pdau.edu.ua;
© О. А. Бурлака, канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри агроінженерії та автомобільного транспорту,
ORCID: 0000-0002-2296-7234,
e-mail: oleksii.burlaka@pdau.edu.ua;
© А. О. Келемеш, канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри агроінженерії та автомобільного транспорту,
ORCID: 0000-0001-9429-8570,
e-mail: anton.kelemesh@pdau.edu.ua;
© Р. М. Харак, канд. техн. наук, доцент,
доцент кафедри механічної та електричної інженерії,
ORCID: 0000-0002-6131-8501
e-mail: ruslan.kharak@pdau.edu.ua
(Полтавський державний аграрний університет)

ВПЛИВ ЕЛЕКТРОКЕРОВАНОЇ ГІДРОКОРЕКЦІЇ ПАЛИВОПОДАЧІ
НА РОБОТУ АВТОТРАКТОРНОГО ДИЗЕЛЯ
DOI: 10.33868/0365-8392-2024-3-280-29-36

Анотація. Завданням досліджень є визначення статичних та динамічних характеристик автотракторного дизеля у процесі використання в його системі паливоподачі спеціального гідрокоректора. Він використовується для зміни початкового фазового періоду впорскування палива до циліндрів дизеля для кожної паливонагнітальної магістралі.
Розроблений гідрокоректор – це корпус з рухомим штоком з кільцевою виточкою в центральній частині. Переміщення штоку здійснюється за допомогою силового електромагніту. Сам гідрокоректор є запірним елементом і перекриває подачу палива до форсунку на певний період. Тривалість даного періоду залежить від потреби зміни момент у початку впорскування. Його встановлення не потребує суттєвих конструктивних змін в паливній системі. Місце розташування – біля форсунки. Для визначення ефективності роботи даного гідрокоректора необхідно провести комплексні безмоторні та моторні дослідження. У ході досліджень визначалась перевага використання системи паливоподачі з розподільним паливним насосом без механічної відцентрової муфти ви-передження впорскування палива. За результатами порівнювальних безмоторних досліджень було відмічено покращення параметрів паливоподачі в широкому діапазоні зміни частоти обертання кулачкового валу насосу високого тиску. Відбувається зменшення фази впорскування палива відбулося на 20…30%, підвищення максимального тиску впорскування на 30…40МПа, зростання середнього тиску впорскування на 10…20%.
Також застосування даного гідрокоректора дає змогу поліпшити якість перехідного режиму прискорення дизеля 6ЧН13/11,5 зі зменшення часу переходу на новий швидкісний режим з покращенням робочих параметрів системи повітрозабезпечення. Зокрема, зменшується тривалість стабілізації частот обертання колінчастого валу та ротора турбокомпресора на новому сталому режимі роботи в середньому на 10-12%, відсутність від-чутного перерегулювання робочих параметрів; зменшення часу нормалізації частоти обертання турбокомпресора на 0,1с, температури відпрацьованих газів на 25°С та підвищення тиску наддуву на 30% зі збільшення повітроподачі до 540 м3/год. Отримані результати переконливо підтверджують ефективність та доцільність використання запропонованого гідрокоректора для модернізації паливних систем автотракторного дизеля без суттєвих конструктивних змін його паливної системи.
Ключові слова: гідрокорекція, кут випередження впорскування палива, електрокерування, частота обертання колінчастого валу, турбокомпресор, дизель, параметри паливоподачі.

References
1. Mateusz B., Tomasz B., Wojciech K., Rafał S. (2018). Modeling of selected design characteristics of cam and hypocycloidal drives of high-pressure fuel pumps. Advances in Science and Technology Research Journal, 2, 128–136. Retrieved from https://doi.org/10.12913/22998624/87064
2. Slavutskij V. M., Salykin E. A., Lipilin V. I., Skorobogatov A. A. (2014). Processes in fuel system of diesel engine at speeding up of the high pressure fuel pump. Spravochnik. Inzhenernyi zhurnal, 50–53. Retrieved from https://doi.org/10.14489/hb.2014.010.pp.050-053
3. Fuqiang Luo, Chuqiao Wang, Fuying Xue, Bingjian Ye, Xiwen Wu. (2016). A study on the influence of fuel pipe on fuel injection characteristics of each nozzle hole in diesel injector. MATEC Web of Conferences, 40, 02016. Retrieved from https://doi.org/10.1051/matecconf/20164002016
4. Darlington N, Nwabueze E. (2017). Fuel spray vapour distribution for high pressure diesel fuel spray cases for different injector nozzle geometries. Polytechnic University of Valencia Congress, ILASS2017 – 28th European Conference on Liquid Atomization and Spray Systems, 192–199. Retrieved from http://dx.doi.org/10.4995/ILASS2017.2017.4951
5. Vrublevskyi O., Wierzbicki S. (2023). Analysis of potential improvements in the performance of solenoid injectors in diesel engines. Eksploatacja i Niezawodność – Maintenance and Reliability. Retrieved from https://doi.org/10.17531/ein/166493
6. Herfatmanesh, M. R., Peng, Z., Ihracska, A., Lin, Y., Lu, L., & Zhang, C. (2016). Characteristics of pressure wave in common rail fuel injection system of high-speed direct injection diesel engines. Advances in Mechanical Engineering, 8, 5, 168781401664824. Retrieved from https://doi.org/10.1177/1687814016648246
7. Tunka L., Polcar A. (2016). The Influence of Common-rail Adjustment on the Parameters of a Diesel Tractor Engine. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 64, 3, 911–918. Retrieved from https://doi.org/10.11118/actaun201664030911
8. Vrublevsky O. M., Denisov A. V., Grigoriev O. L. (2006). Increasing the injection pressure in the fuel system of a high-speed diesel engine using MIT. Bulletin of the Kharkiv National Road University, 32, 50–54.
9. Ivanov O. M. (2009). Hydraulic corrector of the diesel fuel supply system: pat. 44504 Ukraine. No. u200903104; statement 02.04.2009; published 12.10.2009, Bull. No. 19.
10. Ivanov O. M. (2017). HThe method of adjusting the advance angle of fuel injection into diesel cylinders: pat. 113738 of Ukraine. No. u201608645; statement 08/08/2016; published 10.02.2017, Bull. No. 3/2017.
11. Ivanov O., Kharak R., O. Kostenko, V. Arendarenko, A. Nazarenko, A. Pushka, V. Sarana. (2019). Estimation model of the diesel engine fuel system with an electromechanical device to intensify fuel supply. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1, 1, 50–59. Retrieved from https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.155399