© С. І. Андрусенко, канд. техн. наук, професор, завідувач кафедри ТЕААС, ORCID: 0000-0002-9914-0200,
e-mail: sergeandrusenko@ gmail.com;
© О. П. Токін, канд. техн. наук, професор кафедри «Виробництво,
ремонт та матеріалознавство»,
ORCID: 0000-0002-7353-4228,
e-mail: a2atp@meta.ua
(Національний транспортний університет);
© О. А. Бойко, директор, ORCID: 0009-0001-4334-9080,
e-mail: oleg.an.boiko@gmail.com
(СП ТОВ «Автомобільний Дім Україна»);
© В. О. Білецький, канд. техн. наук,
доцент кафедри ТЕААС, ORCID: 0000-0001-7235-6442,
e-mail: volodymyrbiletsky56@gmail.com;
© О. М. Іванушко, докт. філософії, доцент
кафедри ТЕААС, ORCID: 0000-0003-3759-5856,
e-mail: ivanushko_o@ukr.net;
© В. С. Подпіснов, старший викладач
кафедри ТЕААС, ORCID: 0000-0002-8583-1502,
e-mail: vpodpisnov@ukr.net
(Національний транспортний університет)
ОГЛЯД ВПЛИВУ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
НА РОЗШИРЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ
АВТОМОБІЛЬНИХ ФАР, НА ЇХНІ ФОТОМЕТРИЧНІ
ХАРАКТЕРИСТИКИ ТА МЕТОДИ І ЗАСОБИ ЇХНЬОГО
КОНТРОЛЮВАННЯ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ
DOI: 10.33868/0365-8392-2024-2-279-45-53
Анотація. Проведено огляд особливостей та можливостей інноваційних технологій у галузі систем переднього освітлення механічних транспортних засобів, зокрема, адаптивних систем переднього освітлення, інтелектуальних систем переднього освітлення та цифрових систем освітлення. Розглянуті основні особливості будови і роботи таких систем та наведені окремі характеристики і можливості, що застосовуються в автомобілях виробництва компанії Mercedes-Benz Group AG. Проаналізовані вимоги чинних в Україні Правил ЄЕК ООН і державних стандартів України з вимогами до методів і засобів контролювання відповідності параметрів встановлення і фотометричних характеристик систем переднього освітлення та вимоги нормативних і технологічних документів виробника до виконання контрольно-діагностичних і регулювальних робіт з технічного обслуговування систем переднього освітлення автомобілів марки Mercedes-Benz. Результати виконаних робіт застосовані для розроблення методичних вказівок до лабораторної роботи з технічного обслуговування та перевірки стану і регулювань передніх фар автомобіля марки Mercedes-Benz студентами НТУ. За результати проведених досліджень розроблені пропозиції і рекомендації щодо доцільності внесення змін до чинних в Україні державних стандартів і нормативних документів, які регламентують виконання робіт з контролю-вання відповідності технічного стану механічних дорожніх транспортних засобів вимогам безпеки в частині зовнішніх світлових пристроїв. Також розроблені рекомендації із застосування контрольно-діагностичного обладнання, яким доцільно дооснащувати пости для технічного обслуговування зовнішніх світлових пристроїв автомобілів марки Mercedes-Benz станціями технічного обслуговування, розташованих в Україні.
Ключові слова: автомобільна фара, адаптивна система переднього освітлення, інтелектуальна система переднього освітлення, цифрова система освітлення, динамічне освітлювання поворотів, статичне освітлювання поворотів, ближнє світло фар, дальнє світло фар, адаптивне ближнє світло, адаптивне дальнє світло, режим міського світла, режим позаміського світла, режим світла на автострадах, режим розширеного протитуманного світла, протитуманна фара, матрична світлодіодна фара, фара з мікро-оптоелектромеханічою системою.
References
1. UNECE. (2015). Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to the installation of lighting and light-signalling devices (UN/ECE R48) Retrieved from https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/2015/R048r12e.pdf
2. UNECE. (2016). Uniform provisions concerning the approval of adaptive front lighting systems (AFS) for motor vehicles (UN/ECE R123) Retrieved from https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/2016/R123r2e.pdf
3. UNECE. (2021). Uniform provisions concerning the approval of road illumination devices (lamps) and systems for power-driven vehicles (UN/ECE R149) Retrieved from https://unece.org/sites/default/files/2021-05/R149e.pdf
4. Mercedes-Benz AG. (2017). Intelligent lighting control system: functional description (GF82.10-P-3090LFM).
5. Mercedes-Benz AG. (2017). The control unit for the front block headlight with an LED matrix: structural description (GF82.10-P-2025LF).
6. Mercedes-Benz AG. (2017). Adaptive high beam control: functional description (GF82.10-P-3091LF).
7. Mercedes-Benz AG. (2017). Checking, adjusting the headlightsMercedes-Benz typ 167 (AP82.10-P-8260Q).
8. Mercedes-Benz AG. (2016). Regulatory template (WS82.00-P-0028B).
9. ТК 80. (2010). National Standards of Ukraine. Wheeled vehicles. Requirements of the safety for the technical condition and control methods (ДСТУ 3649:2010).
10. MAHA Maschinenbau Haldenwang GmbH & Co. KG. (2014). MLT 3000. Precise measurement technology for current and future lighting systems. “Stand alone” version with PC connectivity, Haldenwang, Germany.