Cтаття 8 №1'2024

© І. О. Хітров, канд. техн. наук, доцент кафедри
транспортних технологій і технічного сервісу,
ORCID: 0000-0003-2310-1472,
e-mail: i.o.khitrov@nuwm.edu.ua;
© В. М. Никончук, докт. екон. наук, професор
кафедри транспортних технологій і технічного
сервісу,
ORCID: 0000-0001-7515-6016,
e-mail: v.m.nykonchuk@nuwm.edu.ua
(Національний університет водного господарства
та природокористування)

Підвищення ефективності світлофорного регулювання перехрестя доріг

Анотація. Стаття присвячена дослідженню світлофорного регулювання одного з проблемних перехресть з інтенсивними транспортними потоками міста Рівного з метою підвищення безпечності та ефективності його функціонування. За результатами досліджень змодельовано дорожні умови з перерозподілом сигнального плану у програмі PTV Vissim, проведено аналіз та вказано альтернативні шляхи вирішення проблем.
Ключові слова: перехрестя, транспортний засіб, транспортний потік, світлофорне регулювання, моделювання дорожніх умов.

References
1. Radivojević, M., Tanasković, M. & Stević Z. (2021). Тhe adaptive algorithm of a four-way intersection regulated by traffic lights with four phases within a cycle. Expert Systems with Applications, Vol. 166, 114073.
2. Khitrov, I. (2023). Modelling of the safe traffic conditions of the inter-section with nearby railway tracks. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, Issue 1, 30-34. DOI: 10.33868/0365-8392-2022-1-273-30-34 [in Ukrainian].
3. National Association of City Transportation Officials. Signal Cycle Lengths. URL: https://nacto.org/publication/urban-street-design-guide/intersection-design-elements/traffic-signals/signal-cycle-lengths/.
4. PTV Vissim (2021). Germany. PTV Planning Transport. Verkehr AG.
5. Dziubynska, O. V., Smal, M. V. (2015). Orhanizatsiia ta bezpeka dorozhnoho rukhu [Traffic organization and safety]. Lutsk: RVV Lutskoho NTU [in Ukrainian].
6. Lee, J., Park, B. (2012). Development and evaluation of a cooperative vehicle intersection control algorithm under the connected vehicles environment. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 13(1), рр. 81–90.
7. Zijun Liang, Xuejuan Zhan, Wei Kong & Yun Xiao. (2023). Space-Time Resource Integrated Optimization Method for Time-of-Day Division at Intersection Based on Multidimensional Traffic Flows. Journal of Advanced Transportation, 1-18.
8. Fornalchyk, Ye. Yu., Mohyla, I. A., Trushevskyi V.E. & Hilevych V. V. (2018). Upravlinnia dorozhnim rukhom na rehulovanykh perekhrestiakh u mistakh [Traffic management at regulated intersections in cities].
Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky [in Ukrainian].
9. Han Zhang, Henry X. Liu, Peng Chen, Guizhen Yu &Yunpeng Wang. (2020). Cycle-Based End of Queue Estimation at Signalized Intersections Using Low-Penetration-Rate Vehicle Trajectories. IEEE Transactions
on Intelligent Transportation Systems, Vol. 21 (8), 3257-3272.