Стаття 7 № 1'2022

© О. С. Славінська, доктор технічних наук, професор, професор кафедри транспортного будівництва та управління майном, ORCID: 0000-0002-9709-0078, e-mail: elenaslavin9@gmail.com;
© А. В. Бубела, доктор технічних наук, професор, професор кафедри транспортного будівництва та управління майном, ORCID: 0000-0002-5619-003X, e-mail: bubelaandrey@ukr.net;
© І. А. Козарчук, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспортного будівництва та управління майном, ORCID: 0000-0003-4972-6016, e-mail: igorkozarchuk@ntu.edu.ua;
© О. О. Давиденко, кандидат технічних наук, доцент кафедри мостів, тунелів та гідротехнічних споруд, ORCID: 0000-0003-0176-3256, e-mail: oleksandr.davydenko@ntu.edu.ua
Національний транспортний університет

Метод розроблення числових моделей дорожньої конструкції на ділянках з трубчастими дренами
DOI: 10.33868/0365-8392-2022-1-269-2-54-61

Анотація. У багатьох країнах світу залишається актуальною проблема водовідведення з проїзної частини та з шарів основи дорожнього одягу автомобільної дороги. Переважно використовуються щебеневі або піщані шари, а також прошарки з геотекстилю та геокомпозиту. Підбір параметрів трубчастих дренажних конструкцій мілкого закладання здебільшого проводиться аналітичним методом. Це пояснюється складністю створення числових моделей для прогнозування напружено-деформованого стану дорожньої конструкції з урахуванням фізико-механічних властивостей шарів ґрунту земляного полотна, насичених водою. Відсутність методики моделювання дорожньої конструкції з дренажем мілкого закладання в програмних комплексах, заснованих на методі скінченних елементів, ускладнює отримання та аналіз напружено-деформованого стану конструкції та подальший підбір параметрів трубчастих дренажів мілкого закладання.
Ключові слова: дорожній одяг, дренаж мілкого закладання, земляне полотно, напружено-деформований стан, чисельна модель.

References
1. O.A. Biliatynskyi, V.Y. Zavorytskyi, V.P. Starovoida, Ya.V. Khom’iak. (1997). Proektuvannia avtomobilnykh dorih. [Highway design]. Kyiv, Vyshcha shkola, 518. [in Ukrainian]
2. Bubela A.V. (2021). Metodolohiia proektuvannia poperechnykh drenazhiv milkoho zakladannia z otsinkoiu yakisnoho stanu avtomobilnoi dorohy: dys. d-ra. tekhn. nauk. [Methodology of design of transverse drains of shallow laying with evaluation of the quality condition of the road: diss. Dr. technical of science : 05.22.11]. Kyiv, 427. [in Ukrainian]
3. Kryvyskyi, A. M. (1962). Pryntsypy zadannia konstruktsii dorozhnoho odiahu nezhorstkoho typu na mahistralnykh avtomobilnykh dorohakh: dys. d-ra. tekhn. nauk. [The principles of design of non-rigid road surface structures on main highways: diss. Dr. technical of science]. Leninhrad, 420.
4. Mednikov I. A. (1951). Utochnennia rozrakhunku dorozhnikh plyt. [Refinement of the calculation of road slabs]. Budivnytstvo dorih, 5, 364.
5. Pavlenko N.V. (2014). Osoblyvosti rozrakhunku nezhorstkykh dorozhnikh odiahiv za kryteriiamy mitsnosti. [Peculiarities of calculation of non-rigid road pavements according to strength criteria]. Lutsk, Mizhvuzivskyi zbirnyk “Naukovi notatky”, 45, 412-416. [in Ukrainian]
6. V. Ya. Savenko, O. S. Slavinska, O. Yu. Usychenko, V. V. Stozhka. (2014). Proektuvannia, budivnytstvo ta ekspluatatsiia pozdovzhnikh drenazhiv milkoho zaliahannia. [Design, construction and operation of shallow longitudinal drainages]. Kyiv, NTU, 176. [in Ukrainian]
7. Slavinska O. S., Bubela A.V. (2020). Proektuvannia optymalnykh konstruktsii poperechnykh drenazhiv milkoho zakladannia ta otsinka yikh vplyvu na transportno-ekspluatatsiinyi stan avtomobilnoi dorohy. [Design of optimal structures of transverse drainages of shallow laying and assessment of their influence on the transport and operational condition of the road]. Kyiv, NTU, 268. [in Ukrainian]
8. Talakh S. M., Dubyk O. M., Lysnytska K. M. (2017). Chyselnyi rozrakhunok napruzheno-deformovanoho stanu nezhorstkykh dorozhnikh odiahiv, vidnovlenykh za tekhnolohiieiu kholodnoho resaiklinhu (Numerical calculation of the stress-strain state of non-rigid road pavements recovered by cold recycling technology). Scientific Journal «ScienceRise», 1/2, 30, 31-38. Retrieved from http://journals.uran.ua/sciencerise/article/view/91111/87379 [in Ukrainian]
9. Slavinska O., Bubela A., Davydenko O. (2020). Prediction of the stress-strain state of a road structure with shallow transverse tubular drainage. ScienceRise, 4, 24–32. DOI:10.21303/2313-8416.2020.001396
10. Savenko V. & the other. (2020). Forecasting a moisture mode of the drainage layer in a road structure under the action of loading. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4, 7, 106, 62–75. DOI:10.15587/1729-4061.2020.209421
11. Tang F. & the other. (2020). Parametric modeling and structure verification of asphalt pavement based on BIM-ABAQUS. Automation in Construction, 111, 103066. DOI:10.1016/j.autcon.2019.103066