Стаття 3 № 1'2022

© В. П. Волков, докт. техн. наук, професор, завідувач кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів, ORCID: 0000-0003-2202-3441, e-mail: volf-949@ukr.net;
© Н. В. Внукова, докт. техн. наук, професор, завідувач кафедри екології, ORCID: 0000-0002-4097-864X, e-mail: vnukovanv@ukr.net;
© О. І. Позднякова, канд. хім. наук, доцент, ORCID: 0000-0002-7409-2839, e-mail: pei.xadi@gmail.com;
Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Вплив автомобільного транспорту на кліматичні зміни при застосуванні традиційних та альтернативних палив. DOI: 10.33868/0365-8392-2022-1-269-24-29

Анотація. Проведено комплексну оцінку впливу на довкілля, а саме, витрати води, енергії, природних ресурсів та емісії парникових газів СО2, NOx при роботі базових моделей тягачів VOLVO FM, FH, FE, FL на біодизельному паливі різного складу та при вимогах екологічних класів Євро3…Євро 6 для палива. Визначені позитивні та негативні фактори впливу на довкілля при використанні біопалив протягом усього життєвого циклу ТЗ. Встановлено, що незначне зменшення емісії СО2 при застосуванні типового сучасного біодизельного палива супроводжується суттєвим зростанням емісії NOx, витрат води і енергії при використанні біодизельного палива першого покоління. Проаналізовано можливість застосування біодизельних палив поряд з іншими заходами зменшення емісії СО2.
Ключові слова: парниковий ефект, біодизельне паливо, життєвий цикл автомобілів, оксиди азоту.

References
1. Ministry of Energy and Environmental Protection. (2020). Kontseptsiya zelenoho enerhetychnoho perekhodu Ukrayiny do 2050 roku. Ofitsiynyy portal Ministerstva zakhystu dovkillya ta pryrodnykh resursiv Ukrayiny. [Concept of green energy transition of Ukraine by 2050. The official portal of the Ministry of Environmental Protection and Natural Resources of Ukraine]. Retrieved from https://mepr.gov.ua/news/34424.html
2. Cherubini, F., Strømman, A. H. (2011). Life cycle assessment of bioenergy systems: State of the art and future challenges. Bioresour. Technol, 02, 37-451.
3. Kuchkina, A. Yu., Sushchik, N. N. (2014). Feedstocks, Methods and Perspectives of Biodiesel Production. Journal of Siberian Federal University. Biology 1, 14-42, 15.
4. Spyridon Achinas, Johan Horjus, Vasileios Achinas and Gerrit Jan Willem Euverink. (2019). A PESTLE Analysis of Biofuels Energy Industryin Europe. Sustainability, 11, 5981. Retrieved from www.mdpi.com/journal/sustainability
5. Bonomi, A., Klein, B. C., Chagas, M. F, Dias Souza, N. R. (2019). Technical Report Comparison of Biofuel Life Cycle Analysis Tools Phase 2, Part 1: FAME and HVO/HEFA. Retrieved from http://task39.sites.olt.ubc.ca/files/2019/05/Task-39-CTBE-biofuels-LCA-comparison-Final-Report-Phase-2-Part-1-February-11-2019.pdf
6. Volvo. (2019). Environmental Footprint Calculator. Retrieved from https://www.volvotrucks.ru/ru-ru/trucks/volvo-fh/volvo-fh-lng1.html
7. Zhang, Z., Han, W., Chen, X., Yang, N., Lu, C., Wang, Y. (2019). The Life-Cycle Environmental impact of recycling of restaurant food waste in Lanzhou, China. Appl. Sci., 9, 3608. [CrossRef]
8. Domínguez, J., Gómez-Brandón, M., Martínez-Cordeiro, H., Lores, M. (2018). Bioconversion of Scotch broom into a high-quality organic fertiliser: Vermicomposting as a sustainable option. Waste Manag. Res., 36, 1092–1099. [CrossRef]
9. Trakulvichean, S.; Chaiprasert, P.; Otmakhova, J.; Songkasiri, W. (2017). Comparison of fermented animal feed and mushroom growth media as two value-added options for waste Cassava pulp management. Waste Manag. Res., 35, 1210–1219. [CrossRef]
10. International Energy Agency. (2006). Energy Technology Perspectives. Scenarios and Strategies to 2050. Paris, 486.
11. Redzyuk, A. M., Klymenko, O. A. (2018). Shchodo stratehiyi pidvyshchennya efektyvnosti vykorystannya enerhiyi dorozhnim transportom. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal Avtoshlyahovyk Ukrainy, 4, 256, 2-10. DOI: 10.33868/0365-8392-2018-4-256-2-11