Cтаття 5 №3 2021

УДК 625.7/.8
DOI: 10.33868/0365-8392-2021-3-267-30-35
© С. К. Головко, канд. техн. наук, провідний науковий співробітник,
e-mail: vdo@dorndi.org.ua,
ORCID: 0000-0001-5206-9999
(ДП «ДерждорнДІ»)

ПРО СУЧАСНІ МОЖЛИВОСТІ ПОВТОРНОГО ВИКОРИСТАННЯ ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ РЕМОНТУ ДОРОЖНІХ ОДЯГІВ УДОСКОНАЛЕНОГО ПОЛЕГШЕНОГО ТИПУ

Анотація. Нині у процесі розробки проєктних рішень із ремонту нежорсткого дорожнього одягу вдосконаленого полегшеного типу передбачають влаштування шару основи за технологією холодного ресайклінгу або з щебенево-піщаної суміші, обробленої мінеральним чи комплексним в’яжучим, а поверх закладають улаштування двох шарів з асфальтобетону. За результатом пошукових досліджень, спрямованих на більш широке повторне застосування дорожньо-будівельних матеріалів, пропонується у процесі ремонту дорожнього одягу вдосконаленого полегшеного типу замість верхнього шару основи з асфальтобетону влаштовувати шар із матеріалу дорожнього, виготовленого за технологією холодного ресайклінгу «в установці» з використанням органічного в’яжучого, а нижній шар основи – з матеріалу дорожнього, виготовленого за технологією холодного ресайклінгу «на дорозі» з використанням мінерального або комплексного в’яжучого. Враховуючи, що в Україні недостатній досвід приготування сумішей за технологією холодного ресайклінгу з використанням спіненого бітуму або бітумної емульсії, наведені особливості їхнього виготовлення. Після фрезерування асфальтобетону виконується посилення нижнього шару основи з матеріалу дорожнього, виготовленого за технологією холодного ресайклінгу «на дорозі» з використанням мінерального або комплексного в’яжучого. Шари з матеріалів, влаштованих за технологією холодного ресайклінгу, через обробку малою кількістю в’яжучих мають недостатній опір дії коліс автотранспорту, а тому поверх цих шарів потрібно влаштовувати шар покриття з матеріалів, що забезпечать опір динамічній дії. Наведений підхід дозволяє отримувати зниження вартості ремонту дорожнього одягу завдяки зменшенню витрат енергії для приготування асфальтобетону, оскільки виготовлення матеріалів за технологіями холодного ресайклінгу не передбачає нагрівання матеріалу.
Ключові слова: дорожній одяг удосконаленого полегшеного типу, повторне використання, спінений бітум, емульсія бітумна, холодний ресайклінг.

References
1. Electronically https://www.wirtgen-group.com/ocs/en-s/wirtgen/recyclers-and-soil-stabilizers-65-c/.
2. Vurozhemskiiy, V. K., Golovko, S. K., Cold recycling – efective tehnology of restoration of pavements. Kielce, 2004.
3. Recommendations for cold recycling of road load with a set of machines WR 2500 and WМ 1000 Р В. 3.2-218-03450778-301-2004.
4. Recycling of road clothes. Part 1–3. Edited by V. Zhdanyuk and D. Sibilskiy, Kharkiv, 2006.
5. VBN V.2.3-218-539: 2007 Set up transport. Vlashtuvannya spheres of the road haulage of automobile roads zagalnaya koristuvannya from cold summits, which is to take revenge on milling asphalt concrete.
6. VBN V.2.3-218-545: 2009 Set up transport. Strengthening and stabilizing the balls of road traffic using the method of cold recycling.
7. SOU 45.2-00018112-061: 2011. Good news. The sum of organo-mineral road materials from milling road materials, prepared using the method of cold recycling. Technical mind.
8. DSTU 8976: 2020 Road materials prepared for cold recycling technology. Technical mind.
9. DSTU 8978: 2020 Nastanov for the regulation of the road dressing for the technology of cold recycling.
10. DSTU B V.2.7-119: 2011 Sumy asphalt concrete and asphalt concrete road and aerodromny. Technical mind.
11. TU U 42.1-21483639-006: 2020 Sumy asphalt concrete and asphalt concrete dispersed – reinforced with Forta® fibers. Technical mind.
12. GBN V.2.3-37641918-544: 2014 Automobile roads. Stagnation of geosynthetic materials in road constructions. Main vimogs.
13. DSTU 8888: 2019 Geo-grids of polymeric zhorstki trivіnоorієntovanі. General technical vimogi.
14. Golovko, S. K. Reinforcement is an effective way to improve the performance of loose layers of pavement. Road industry 2012.
15. Golovko, S. K. New approaches in increasing the capital of road clothes during their repair Collection “Roads and Bridges” vol. 22 pp. 86-94 DOI: https://doi.org/10.36100/dorogimosti2020.22.086.
16. DBN B.2.3-4: 2015. Highways. Part I. Design Part II.
17. GBN B.2.3-37641918-559: 2019 Non-rigid road clothes. Designing.