Стаття 3 №2 2021

УДК 629.113
DOI: 10.33868/0365-8392-2021-2-266-18-21
© В. С. Гладченко, провідний інженер, e-mail: vgladchenko@insat.org.ua,
ORCID: 0000-0001-5783-4880
(ДП «ДержавтотрансНДІпроект»)

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ КОЛІСНОГО ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ, ПЕРЕОБЛАДНАНОГО В ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ

Анотація. У статті представлені результати проведених дорожніх досліджень колісного транспортного засобу (далі – КТЗ) категорії М1, переобладнаного в електромобіль. Електромобіль оснащений тяговим електродвигуном (далі – ТЕД) «Балканкар ДС 3,6/7,5/14», силовою акумуляторною батареєю (далі – САКБ) на літієвих елементах із максимальною напругою 100,8 В та ємністю 6,45 кВт∙год. Система керування тяговим електродвигуном імпульсна з електронними силовими перемикачами. В результаті дорожніх досліджень визначено максимальну швидкість руху, час розгону на заданому шляху, час розгону до заданої швидкості, швидкісна характеристика “розгін – вибіг” та проведено розганяння на передачі, що забезпечує максимальну швидкість. Порівняння результатів теоретичних та експериментальних досліджень свідчить про адекватність розробленої математичної моделі та вихідних положень, покладених в основу розрахунку показників переобладнаних електричних КТЗ.
Ключові слова: автомобіль, переобладнання, електромобіль, експеримент, математична модель, дорожні випробування.
References
1. Statistics on road transport [Electronic resource] // Ministry of Infrastructure of Ukraine. [Statystychni dani po haluzi avtomobilnoho transportu] Retrieved form: http://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-po-galuzi-avtomobilnogo-transportu.html (accessed: 03.02.2020). [In Ukraine].
2. Gryshchuk O.K. Regarding the conversion of the car into an electric car / O.K. Gryshchuk, V.S. Hladchenko, Yu.M. Overchenko // Avtoshlyakhovyk Ukrayiny. №4, 2019. Road transport, P.29–35. ISSN 0365-8392. DOI: 10.33868/0365-8392-2019-4-260-29-35. [In Ukraine].
3. Daleka V.Kh. Traction drive of vehicles with a hybrid power plant. [Tiahovyi pryvid transportnykh zasobiv z hibrydnoiu sylovoiu ustanovkoiu] 2010. № 97. P. 226–331. [In Ukraine].
4. Hryshchenko N.O. Vehicles for urban passenger transport with a hybrid power plant/ Hryshchenko N.O., Kyrkyn P.M. // Electromechanical systems and complexes of vehicles – 2011. – № 122. Retrieved form: http://elm-dstuedu.org.ua/konkurs/docs/pdf/ID_122.-pdf 7. [In Ukraine].
5. Timkov O.M. Determining the power of the unit for the recovery of kinetic energy and the minimum speed from which it is advisable to start the regenerative braking for a hybrid car depending on the driving cycle [Vyznachennia potuzhnosti ahrehatu dlia rekuperatsii kinetychnoi enerhii ta minimalnoi shvydkosti z yakoi dotsilno pochynaty rekuperatsiine halmuvannia dlia hibrydnoho avtomobilia v zalezhnosti vid yizdovoho tsyklu] / Timkov O.M., Ivanov O.S. // Project Management System Analysis And Logistics Technical Series. National Transport University, 2012. № 9. P. 197–201. [In Ukraine].
6. Serikov S.A. The power plant of a hybrid vehicle as a control object [Sylovaia ustanovka hybrydnoho avtomobylia kak obekt upravlenyia]. 2009. № 3. P. 45–50. [In Russian].
7. Regulation No. 68 Uniform provisions concerning the approval of power driven vehicles with regard to the measurement of the maximum speed [Electronic resource]. Retrieved form: https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r068r.pdf (accessed: 21.04.2021).