Стаття 8 № 3’2020

DOI: 10.33868/0365-8392-2020-3-263-43-47
© О. В. Беленчук, науковий співробітник відділу безпеки дорожнього руху, e-mail: belenchuk_o@ukr.net,ORCID:0000-0003-0525-0546;
© Н. І. Попович, науковий співробітник відділу безпеки дорожнього руху, e-mail: popovych2015@ukr.net,ORCID:0000-0001-5822-2501;
© Л. П. Нагребельна, науковий співробітник відділу безпеки дорожнього руху, e-mail: nagrebelnaliydmila@gmail.com, ORCID:0000-0002-5615-9075
ДП «ДерждорНДІ»
ОСНОВНІ ЧИННИКИ РИЗИКУ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМУ СЕРЕД ПІШОХОДІВ
Анотація. Пішоходи є найбільш уразливими учасниками дорожнього руху. Саме на них припадає найбільша кількість жертв від дорожньо-транспортних пригод. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, дорожньо-транспортний травматизм є однією з найбільших проблем охорони здоров’я та може стати однією з основних п’яти причин смертності людей у світі.
Тоді було проаналізовано дорожньо-транспортні пригоди за видом пригод «Наїзд на пішохода». Наведено найбільш небезпечні місця для пішоходів. До них належать пішохідні переходи на автомобільних дорогах, які проходять через міста, селища та села. Оскільки на них часто присутній фактор високої швидкості транзитних автомобілів. Також підвищену небезпеку мають нерегульовані переходи у великих містах, особливо на вулицях, які мають дві та більше смуг руху в кожному напрямку.
Визначено основні чинники ризику дорожньо-транспортного травматизму пішоходів на нерегульованих пішохідних переходах.
Доведено, що в Україні рівень смертності та травматизму внаслідок ДТП є одним із найвищих у Європі.
Тож нашою метою є підвищення безпеки пішоходів шляхом впровадження сучасних технічних засобів організації дорожнього руху з огляду на кращий європейський досвід.
Ключові слова: дорожньо-транспортні пригоди, пішохід, основні чинники ризику, наїзд на пішохода, види пригод, безпека пішоходів, світовий досвід.

References
1. Database Legislation of Ukraine. (2020). Strategiya pidvy`shhennya rivnya bezpeky` dorozhnogo ruxu v Ukrayini na period do 2020 roku, sxvalena rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrayiny` vid 14.06.2017 # 481-r. [Strategy to increase the level of road safety in Ukraine for the period up to 2020, approved by the order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated 14.06.2017 № 481-r]. Retrieved June 20, 2020 from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/481-2017-%D1%80#Text [in Ukrainian]
2. DerzhdorNDI Se. (2015). R V.2.3-03450778–855:2015 Rekomendaciyi z oblashtuvannya neregulovanyh pishoxidnyx perehodiv v odnomu rivni na avtomobilnyh dorogah zagalnogo korystuvannya suchasnymy` zasobamy` organizaciyi dorozhnogo ruxu ta osvitlennya. [Recommendations for the arrangement of unregulated pedestrian crossings at the same level on public roads with modern means of traffic organization and lighting]. Kyiv, 34. (Information and documentation). [in Ukrainian]
3. Ya., Sadovnikova. (2020). Misto, shho vby`vaye. Yak zroby`ty` poltavs`ki vuly`ci bezpechny`my`. [A city that kills. How to make Poltava streets safe.] Retrieved June 20, 2020 from https://zmist.pl.ua/analytics/misto-shcho-vbivaje-yak-zrobiti-poltavski-vulici-bezpechnimi [in Ukrainian]
4. Program DOBRE. (2020). Bukvar dorig majbutn`ogo. Posibny`k z upravlinnya komunal`ny`my` dorogamy` dlya organiv miscevogo samovryaduvannya. [Primer of the roads of the future. A guide to managing public roads for local governments]. Kyiv, 172. Retrieved from https://uacrisis.org/uk/posibnyk-dlya-mistsevogo-samovryaduvannya-bukvar-dorig-majbutnogo?fbclid=IwAR0KNLaUn6-jnazPTEMkIK77hYiop69Hxsj1V5OH43uFDALN-YXbm7NJBBY [in Ukrainian]