Стаття 7 № 3’2020

DOI: 10.33868/0365-8392-2020-3-263-37-43
© Т. А. Терещенко, канд. хім. наук, провідний науковий співробітник, e-mail: chemistry@dorndi.org.ua, ORCID: 0000-0001-7584-9031
Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна»
ПРІОРИТЕТНІ ПИТАННЯ ПРОЄКТУВАННЯ ТРАНСПОРТНИХ РОЗВ’ЯЗОК В ОДНОМУ РІВНІ КІЛЬЦЕВОГО ТИПУ
Анотація. Розглянуто різні моделі розрахунку пропускної спроможності транспортних розв’язок в одному рівні кільцевого типу, а також виконано аналіз можливості застосування таких моделей під час проєктування автомобільних доріг згідно з українськими будівельними нормами.
Показано, що моделі розрахунку пропускної спроможності транспортних розв’язок в одному рівні кільцевого типу, які практикуються на світовому рівні, базуються на стохастичній теорії прийняття інтервалів та на методах регресійного аналізу емпіричних даних. Згідно з проаналізованими результатами досліджень всі моделі розрахунку пропускної спроможності транспортних розв’язок в одному рівні кільцевого типу, які мають практичне застосування, оперують концепцією «entry capacity» або «пропускної спроможності на в’їзді» на одному відокремленому в’їзді на транспортну розв’язку.
Результати виконаного аналізу свідчать, що з урахуванням вимог українських будівельних норм концепція «entry capacity» є неприйнятною для розрахунку пропускної спроможності зазначених транспортних розв’язок як складової проєктування конструкції дорожнього одягу, у зв’язку з чим актуальнми завданням є розробка методики розрахунку сумарної пропускної спроможності транспортних розв’язок в одному рівні кільцевого типу.
Ключові слова: проєктування автомобільних доріг, транспортна розв’язка в одному рівні кільцевого типу, теорія прийняття інтервалів, пропускна спроможність на в’їзді, загальна пропускна спроможність.

References
1. Industry Building Codes. (2016). GBN V.2.3-37641918-555:2016 Avtomobil’ni dorohy. Transportni rozv”yazky v odnomu rivni. Proyektuvannya. [Highway. At-grade Intersections. Designing]. Kyiv, 62 (Information and documentation). [In Ukrainian]
2. Vasconcelos, A., Seco, Á., Silva, A.B., Abreu, T., and Silva, J. A (August, 2012). Comparison of Roundabout Capacity Models. Proceedings of the IASTED International Conference on Modelling, Simulation and Optimization. Retrieved January 14, 2020 from https://www.researchgate.net/publication/266629954
3. Wu, N., Brilon, W. (2018). Total Capacity of Roundabouts Analyzed by a Conflict Technique. Transportation Research Record, 2672, 15, 9–22. Retrieved January 11, 2020 from https://www.researchgate.net/publication/327246111
4. UK Goverment. (2019). Design Manual for Roads and Bridges. Volume 6: Road Geometry, Section 3: Junctions, Part 3, CD 116, Geometric Design of Roundabouts. Retrieved August 23, 2019 from http://gov.uk/guidance/standards-for-highways-online-resources
5. State Building Codes. (2015). DBN V.2.3-4:2015. Avtomobil’ni dorohy. Chastyna I. Proyektuvannya. Chastyna II. Budivnytstvo. [Motor Roads. Part I. Designing. Part II. Construction]. Kyiv, 91. (Information and documentation). [In Ukrainian]
6. Semmens, M. C. (1982). The capacity of some grade-separated roundabout entries. Traffic Systems Division, Traffic Engineering Department, Transport and Road Research Laboratory, Crowthorne, Berkshire, 1982. Supplementary report 721, 27. Retrieved January 03, 2020 from https://tried.trb.org/view/180197
7. Industry Building Codes. (2019). GBN V.2.3-37641918-559:2019. Avtomobil’ni dorohy. Dorozhniy odyah nezhorstkyy. Proektuvannya. [Motor roads. Flexible pavements. Design]. Kyiv, 62. (Information and documentation) [In Ukrainian]
8. Ukrainian Research and Training Centre of Standardization, Certification and Quality. (2019). Avtomobil’ni dorohy. Vyznachennya intensyvnosti rukhu ta skladu transportnoho potoku: DSTU 8824:2019. [Motor roads. Determination of traffic intensity and composition of the traffic flow: DSTU 8824:2019]. Kyiv, National standard of Ukraine, 57. [In Ukrainian]
9. Tereshchenko, T. A., Illyash, S. I. (2019). Dosvid proektuvannya ta budivnytstva konstruktsiy dorozhn’oho odyahu z zastosuvannyam polozhen’ yevropeys’kykh standartiv shchodo materialiv, ukriplenykh hidravlichnym v”yazhuchym [Experience on design and construction of road pavements using the clauses of European standards on hydraulically bound materials]. A Scientific and Industrial Journal “The Avtoshliakhovyk Ukrayiny”, 3, 42–50. DOI: 10.33868/0365-8392-2019-3-259-42-50