Стаття 6 № 3’2020

DOI: 10.33868/0365-8392-2020-3-263-28-36
© О. С. Славінська, докт. техн. наук, професор, e-mail: elenaslavin9@gmail.com, ORCID: 0000-0002-9709-0078;
© А. В. Бубела, канд. техн. наук, доцент, e-mail: bubelaandrey@ukr.net, ORCID: 0000-0002-5619-003X;
© Л. П. Бондаренко, канд. техн. наук, доцент, e-mail: luda_bond@ukr.net, ORCID: 0000-0002-8239-065X;
© О. С. Чечуга, канд. техн. наук, доцент, e-mail: as000@i.ua, ORCID: 0000-0003-1643-6354
Національний транспортний університет, кафедра транспортного будівництва та управління майном
ПРОГНОЗУВАННЯ РЕЖИМУ ВОДОВІДВЕДЕННЯ З ДОРОЖНЬОЇ КОНСТРУКЦІЇ
Анотація. Для визначення стану дорожньої конструкції після проходження весняних вод та дощів було проведено дослідження розмиву укосів земляного полотна. Об’єктом представленого дослідження є процес поверхневого водовідведення з дорожньої конструкції під впливом обложного критичного дощу.
Метою даної роботи є визначення режиму водовідведення поверхневих опадів з дорожньої конструкції на основі експериментальних досліджень. Експеримент проводився на спеціальній моделюючій установці дорожньої конструкції з метою визначення поглинання та відведення води залежно від властивостей ґрунту земляного полотна. Досліджено режими водовідведення з дорожньої конструкції під впливом поверхневих опадів. Визначено режими зміни вологості ґрунту земляного полотна, які поділяються на три етапи: поглинання, не поглинання та стабілізація. За результатами досліджень, на основі методів математичної статистики, побудовано уніфіковані рівняння кореляційно-регресійної моделі щодо режиму роботи дренажної конструкції з урахуванням вологості ґрунту земляного полотна. Отримані регресійні залежності дають змогу зробити прогноз щодо кількості відведеної води з дорожньої конструкції за певний проміжок часу для натурних умов.
Ключові слова: водовідведення, дорожній одяг, дорожня конструкція, земляне полотно, насип, поглинання, укоси.

References
1. Nie, Ru-song. (2018). New Structure for Strengthening Soil Embankments. Advances in Civil Engineering. https://doi.org/10.1155/2018/4809034.
2. De Oña, Juan & Osorio, Francisco. (2006).Using waste to reduce slope erosion on road embankments. Proceedings of the ICE. Transport, 159, 1. 15–24. https://doi.org/10.1680/tran.2006.159.1.15.
3. Yihua Nie, Saiqian Tang, Yang Xu, and Kunli Mao. (2018). Numerical analysis and comparison of three types of herringbone frame structure for highway subgrade slopes protection. AIP Conference Proceedings, 1955, 1. https://doi.org/10.1063/1.5033612
4. UKRAVTODOR. (2018). Klimatychni kharakterystyky ta klimatychne rayonuvannya terytoriyi Ukrayiny dlya rehulyuvannya vodno-teplovoho rezhymu v dorozhnʹomu budivnytstvi. Dovidnyk No 4. [Climatic characteristics of climatic zoning of the territories of Ukraine for the regulation of water-thermal regime in road construction. Directory No 4]. NTU. 98. Retrieved from http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=80182
5. Hmurman, V. (2003). Teoryya veroyatnostey y matematycheskaya statystyka: Ucheb posobye dlya vuzov. 9-e yzd. [Probability theory and mathematical statistics: Textbooks for universities. 9th edition]. Moscow, Vysshaya shkola, 479. Retrieved from http://lib.maupfib.kg/wp-content/uploads/2015/12/Teoria_veroatnosty_mat_stat.pdf
6. Ohirko, O., Halayko, O. (2017). Teoriya ymovirnostey ta matematychna statystyka: navchalʹnyy posibnyk. [Probability theory and mathematical statistics: a textbook]. Lviv, LVduvs, 292. Retrieved from http://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/629/1/теорія%20ймовірностей%20підручник.pdf