Стаття 10 № 4’2019

Л. П. Нагребельна, науковий співробітник, e-mail: nagrebelnaliydmila@gmail.com, ORCID: 0000-0002-5615-9075;
О. В. Беленчук, науковий співробітник, e-mail: belenchuk_o@ukr.net, ORCID: 0000-0003-0525-0546;
О. П. Петрашенко, молодший науковий співробітник, e-mail: petrashenko93@gmail.com, ORCID: 0000-0003-1641-5115
(Відділ безпеки дорожнього руху ДП «Державний дорожній науково-дослідний і нститут імені М. П. Шульгіна»)

ЕФЕКТИВНИЙ ПІДХІД ВИЯВЛЕННЯ ДІЛЯНОК АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ ДЛЯ ПЕРШОЧЕРГОВОГО ПЛАНУВАННЯ ЗАХОДІВ ІЗ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ
DOI: 10.33868/0365-8392-2019-4-260-52-57

Анотація. Окреслено основні підходи для визначення небезпечних ділянок доріг для першочергового планування заходів з безпеки дорожнього руху. Ефективність результату залежить від того, наскільки точно визначені ділянки, на яких передовсім необхідно впроваджувати заходи з підвищення безпеки дорожнього руху.
Доведено, що одним із важливих підходів із визначення небезпечних ділянок на дорогах за даними статистики ДТП, який пропонують автори, є метод виявлення ділянок (місць) концентрації ДТП.
Ключові слова: безпека дорожнього руху, методи аналізу, небезпечні ділянки дороги, місце концентрації ДТП, дорожньо-транспортна пригода.

References
1. Polishchuk V.P. NahrebelnaL.P. (2016). Analiz faktoriv, shcho sprychyniaiut DTP na avtomobilnykh dorohakh zahalnoho korystuvannia ta propozytsii po yikh likvidatsii [Analysis of the factors causing road accidents on public roads and suggestions for their elimination]. Dorohy i mosti, 16, 82–85.
2. UN General Assembly. (2004). Rezolyutsiya Heneral’noyi Asambleyi OON 58/289 vid 14.04. 2004 roku «Povyshenie bezopasnosti dorozhnoho dvizhenyya vo vsem mire». [UN General Assembly resolution 58/289 of 14.04. 2004 “Improving Road Safety Around the World”]. UN Databas. Retrieved from https://undocs.org/ru/A/RES/58/289 [in Russian].
3. Kuzhel, V. P. (2008). Otsinka dalnosti vydymosti dorozhnikh obiektiv u temnu poru doby pry ekspertyzi DTP za dopomohoiu nechitkoi lohiky [Estimation of the range of visibility of road objects in the dark time of the day in the examination of road accidents using fuzzy logic].
Vestnik Harʹkovskogo nacionalʹnogo avtomobilʹno-dorožnogo universiteta 41, 91–5.
4. Polishchuk, V. P., Kutuzov, A. Ye. (2013). Do pytannia upravlinnia bezpekoiu rukhu na avtomobilnykh dorohakh zahalnoho korystuvannia rehionu, [On the issue of traffic safety management on public highways in the region].Vìsnik Nacìonalʹnogo transportnogo unìversitetu, 28, 380–385.
5. Bondar, T. V. (2010). Analiz prychyn vynyknennia avariinosti – shliakh do obgruntovanoho planuvannia zakhodiv z pidvyshchennia bezpeky rukhu. [ Analysis of the causes of an accident is the way to a sound planning of measures to improve traffic safety]. Avtošlâhovik Ukraïni, 4, 45–46.
6. Nahrebelna, L. P. (2019). Liniinyi analiz – naikrashchyi metod vyiavlennia nebezpechnykh dilianok dorih. [Linear analysis as the best method of detectiondangerous road sections]. Avtošlâhovik Ukraïni, 2, 50–56.
7. Polishchuk, V. P. (2011). Orhanizatsiia ta rehuliuvannia dorozhnoho rukhu. [Organization and regulation of traffic]. Znannia Ukrainy, 467. [in Ukrainian].
8. SE “DerzhdorNDI”. (2008). SOU45.2-00018112-007 A 2008 Safety Of Travelling Motion. Highways of the General use. Order of Determination of Areas and Places of Concentration of Road and Transportation Adventures is on the Roads of the General use. [in Ukrainian].
9. TRACECA Program. (2015). Technical Note. 3. Regional Recommendations for the Management of Accident Concentration Places. TRACECA Regional Road Safety Action Plan. Safety team. March 2015, 124. Retrieved from http://www.traceca-org.org/fileadmin/fm-dam/TAREP/70ta/TRACECA_Documents/TRACECA_Inception_Report_Rus_04092014_AR_Final_1__02.pdf [in Russian]. DOI: https://doi.org/10.17233//se.96735