Стаття 3 № 4’2019

В. П. Сахно, докт. техн. наук, професор, e-mail: sakhno@ntu.edu.ua,
ORCID: 0000-0002-5144-7131;
В. М. Поляков, канд. техн. наук, професор, e-mail: poljakov_2006@ukr.net,
ORCID: 0000-0001-7042-3066;
Є. М. Місько, аспірант, e-mail: dreadfull87@gmail.com;
О. Є. Омельницький, аспірант, e-mail: oleg@autoconsulting.com.ua
(Національний транспортний університет)

ДО ПОРІВНЯЛЬНОЇ ОЦІНКИ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ У СИСТЕМІ BRT
DOI: 10.33868/0365-8392-2019-4-260-17-21

Анотація. Виконано порівняльну оцінку метробусів різних компонувальних схем шляхом розв’язку вихідної системи диференціальних рівнянь. Встановлено, що за показниками маневреності метробуси напівпричіпної і причіпної компонувальних схем задовольняють вимоги нормативних документів. Водночас, за показниками стійкості, зокрема критичної швидкості руху, перевагу варто надати метробусу напівпричіпної компонувальної схеми. Для метробуса причіпної схеми запропоновані конструктивні заходи для підвищення критичної швидкості руху.
Ключові слова: метробус, рівняння руху, маневреність, стійкість, компонувальна схема, причіп, напівпричіп, система BRT.

References
1. Econet. (2019). Metrobus or the new bus system [Metrobus ili novaya sistema avtobusnogo dvizheniya]. Retreived from: https://econet.ru/articles/4435-metrobus-ili-novaya-sistema-avtobusnogo-dvizheniya
2. Buses of Kostanay. (2019). BRT – MetroBus. Retreived from: https://bus10.kz/index.php/menu2-brt
3. Jifejournal. (2019). Metrobus in Russia [Metrobus v Rossii]. Retreived from: https://gre4ark.livejournal.com/52087.html
4. Kyiv. (2019), Kyiv Tram Forum [Kiyevskiy tramvaynyy forum]. Retreived from: http://forums.mashke.org/cgi-bin/forum.cgi?n=1&a=lm&t=2459&ft=561&s=t&fm=0&lm=12
5. V. P., Sakhno, V. G., Verbitsky, A. E., Bondarenko, A. O., Englezi. (2007). The equation of motion of the model four-link trailer trains. Avtoshlyakhovyk of Ukraine. Installment. Bulletin of the TAU Northern Science Center, 10, 117–120.
6. V. P., Sakhno, A. E., Bondarenko, V. M., Glinchuk, O. A., Englezi. (2009). The equation of motion of a three-lane B-Double type train. Avtoshlyakhovyk of Ukraine. Installment. Bulletin of the TAU Northern Science Center, 12, 164–169.
7. V., Sakhno, V., Poljakov, I., Myrovany, V., Seleznov. (2016). Determination of movement stability of especiality large class hybrid bus with active trailer. INMATEN, Agricultural engineering, 49, 2, 107–118.
8. V. P., Sakhno, V. M., Polyakov, I. S., Murovany, V. E., Seleznyov. (2016). Preliminary assessment of the stability of the movement of a hybrid bus of a particularly large class with an active trailer. Bulletin of the Kharkiv National Automobile and Road University, 75, 75–82.
9.Vladimir, Sakhno, Igor, Murovany, Svitlana, Sharai, Vadim, Seleznev. (2017). Comparative evalution of maneurability of large and extra large class buses. Mobile machines. International scentific conference, Kaunas, Lithuania, Aleksandras Stulginskis University, 38–47.
10. V. P., Sakhno, V. V., Bilichenko, V. M., Polyakov, O. E., Omelnitsky. (2018). Мetrobusy’s maneuverability. Bulletin of mechanical engineering and transport: scientific journal. Ministry of Education and Science of Ukraine, Vinnytsia National Technical University, 2, 6, 131–140.
11. Volodimir, Sakhno, Juraj, Gerlici, Victor, Poliakov, Alexandr, Kravchenko, Oleg, Omelnitsky, Tomas, Lask. (September 4-7, 2018). Road train motion stability in BRT system. XXIII Polish-Slovak Scientific Conference Machine Modelling and Simulation. MMS 2018, Book of abstracts, Rydzyna Poland, 49–57. https://doi.org/10.1051/matecconf/201925403007