Стаття 7, № 1’2018

Маковська, Ю. А.
Модель визначення ціни довгострокового контракту на поточний ремонт та утримання автомобільних доріг

Анотація. Розглянуто проблему обґрунтування ціни довгострокового контракту на поточний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг (ДККП). Проаналізовано сучасний стан інструментарію обґрунтування ціни ДККП: модель, що спирається на поняття дискретного стану дорожнього покриття, і модель на основі економічної теорії агентства. Дане математичне формулювання запропонованої авторами імітаційної моделі обґрунтування ціни ДККП на основі залежних від пори року експертних оцінок ймовірностей виникнення дефектів дорожнього покриття і можливості використання з певною імовірністю різних методів ліквідації дефектів, що відрізняються потребою в ресурсах.
Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження полягають у застосуванні імітаційної моделі з відтворенням випадкових подій і величин методом Монте-Карло разом з оптимізацією рішень на основі методів еволюційного моделювання.

Ключові слова: OPRC, довгостроковий контракт, ціна контракту, імітаційна модель.

References
National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine. (2009). NCHRP Synthesis 389 Performance-Based Contracting for Maintenance. Washington, DC: The National Academies Press. Retrieved from http://www.trb.org/Publications/Blurbs/161949.aspx. DOI: 10.17226/14266
Kanin, O. P., Sokolova, N. M., Kharchenko, A. M., Shpyh, A. Yu., Makovs’ka, Yu. A., and Shkarivs’ka, N. Yu. (2014). MR V.3.2-02070915-844:2014 “Metodychni rekomendatsiyi z upravlinnya stanom avtomobil’nykh dorih na osnovi dovhostrokovykh kontraktiv z potochnoho dribnoho remontu ta utrymannya dorih za pokaznykom rivnya yikh obsluhovuvannya”. [MR В.3.2-02070915-844: 2014 “Methodical recommendations for managing a motor road on the basis of additional contractual contracts with routine repair of that utrmannya road for an indicator of service and servicing”]. Kyiv: Ukravtodor.
Verkhovna Rada of Ukraine. (March 31, 2015). Deyaki pytannya reformuvannya systemy derzhavnoho upravlinnya avtomobil’nymy dorohamy zahal’noho korystuvannya. [Some issues of reforming the system of public administration by roads of general use]. Cabinet of Ministers of Ukraine, retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/432-2015-%D1%80.
Gupta, D., Vedantam, A. and Azadivar, J. (August, 2011). Optimal Contract Mechanism Design for Performance-Based Contracts. University of Minnesota, Report No MN/RC 2011-18, retrieved from https://www.lrrb.org/PDF/201118.pdf.
Soliño, A. S. (September, 2015). Optimizing performance-based mechanisms in road management: an agency theory approach. European Journal of Transport and Infrastructure Research, 15, 4, 465-481. Retrieved from http://www.tbm.tudelft.nl/fileadmin/Faculteit/TBM/Onderzoek/EJTIR/Back_issues/15.4/2015_04_04.pdf.
Sokolova, N. M., Makovs’ka, Yu. A. (2016). Imitatsiyna model’ obgruntuvannya tsiny dovhostrokovoho kontraktu z utrymannya avtomobil’nykh dorih. [The simulation model of the price of a long-term contract for the maintenance of highways]. Efektyvna ekonomika, 6, retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/
Kanin, O. P. (2015). Informatsiyno-analitychna systema upravlinnya dovhostrokovymy kontraktamy na osnovi rivniv obsluhovuvannya dorih. [Information-analytical system of management of long-term contracts on the basis of road maintenance levels]. Kyiv: NTU, Avtomobil’ni dorohy i dorozhnye budivnytstvo, 94, 112–123.