Стаття 6 № 4’2017

Литвиненко А. С., інженер шляхів сполучення
ПРО НАЙВАЖЛИВІШИЙ НЕДОЛІК ЧИННОГО МЕТОДУ СТАТИЧНОГО ЗОНДУВАННЯ ЯК ПОЛЬОВОГО МЕТОДУ ВИПРОБУВАННЯ ҐРУНТІВ

Анотація. У роботі доводиться, що незважаючи на технічні можливості сучасного обладнання для статичного зондування і наявність сертифікатів придатності метод статичного зондування не забезпечує більшості задекларованих ДСТУ Б В.2.1-9-2002 випробувань, крім хіба що визначення глибини залягання покрівлі скельних, грубоуламкових або щільних піщаних ґрунтів.
Ключові слова: автомобільна дорога, польові методи, статичне зондування, результати вимірювань, недоліки методу.

Аннотация. В работе показано, что невзирая на технические возможности современного оборудования для статического зондирования и наличия сертификатов соответствия метод статического зондирования не обеспечивает большинства задекларированных ДСТУ Б В.2.1-9-2002 испытаний, кроме разве что определения глубины залегания кровли скальных, крупнообломочных или плотных песчаных грунтов.
Ключевые слова: автомобильная дорога, полевые методы, статическое зондирование, результаты измерений, недостатки метода.

Annotation. The paper proves that despite significant technical perfection of modern equipment for static sensing and availability of Certificates of Conformance, the method of static sensing does not provide the majority of the tests declared by the State Standard DSTU B V.2.1-9-2002, except for those designed for determining the occurrence depth of top of rock, coarse soils or dense sandy soils.
Keywords: road, field methods, static sensing, measurement results, the shortcomings of the methods.