Стаття 2 № 3’2017

Федоров В. В., канд. техн. наук, доцент,
Яновський В. В., канд. техн. наук, доцент,
Ященко Д. М., канд. техн. наук, доцент (НТУ)

ОДНОКАМЕРНИЙ РЕАКТИВНИЙ ГЛУШНИК ШУМУ ЗІ ЗМІННОЮ ЧАСТОТНОЮ ХАРАКТЕРИСТИКОЮ

Анотація. З шумом відпрацьованих газів борються за допомогою глушників шуму, зокрема й реактивних. За величиною акустичної ефективності реактивні глушники поступаються лише резонансним, але при цьому мають порівняно з останніми значно ширший частотний діапазон. Але нерідко і його замало. Враховуючи специфіку спектру шуму ДВЗ, розроблений однокамерний реактивний глушник, який має змогу автоматично змінювати свою частотну характеристику залежно від зміни частоти обертання колінчастого валу двигуна.
Ключові слова: автомобіль, двигун внутрішнього згорання, відпрацьовані гази, шум, джерело шуму, акустична ефективність, шумоглушіння, реактивний глушник, резонансний глушник.

Федоров В. В., канд. техн. наук, доцент,
Яновский В. В., канд. техн. наук, доцент,
Ященко Д. Н., канд. техн. наук, доцент (НТУ)

ОДНОКАМЕРНЫЙ РЕАКТИВНЫЙ ГЛУШИТЕЛЬ ШУМА С ПЕРЕМЕННОЙ ЧАСТОТНЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Аннотация. С шумом отработанных газов борються с помощью глушителей шума, в том числе и реактивних. По величине акустической эффективности реактивные глушители уступают только резонансным, но при этом имеют сравнительно с последними более широкий частотный диапазон. Но нередко и его не достаточно. Учиитывая специфику спектра шума ДВС, разработан однокамерный реактивный глушитель, который дает возможность автоматически менять свою частотную характеристику в зависимости от изменения частоты вращения коленчастого вала двигателя.
Ключевые слова: автомобиль, двигатель внутреннего сгорания, отработавшие газы, шум, источник шума, акустическая эфективность, шумоглушение, реактивный глушитель, резонансный глушитель.

Fedorov V. V., Candidate of Technical Sciences, Associate Professor,
Yanovsky V. V., Candidate of Technical Sciences, Associate Professor,
Yaschenko D. M., Candidate of Technical Sciences, Associate Professor (NTU)

ONE-CAM REACTIVE BRAIN WITH CHANGED FREQUENCY CHARACTERISTICS

Annotation. Silencers, including reactive ones, are used to compensate engine exhaust gases noise. The acoustic performance of reactive silencers concedes only to resonant ones. Although they have much wider frequency range. But often even this frequency range is not enough. Given the specificity of ICE noise spectrum, a single-chamber reactive silencer was developed. It can automatically change its frequency response depending on the rotation speed of the engine’s crankshaft.
Keywords: vehicle, internal combustion engine, exhaust, exhaust gases, noise, noise source, acoustic efficiency, soundproofing, reactive silencer, resonant silencer.