Article 18 # 1-2’2017

Novikova A. M., Doctor of Economy Sciences, Academician of TAU (State Enterprise “The State Road Transport Research Institute”);
Yurchenko O. G., candidate. tech Sciences, associate professor, correspondent member of TAU;
Rudyuk M. V., Candidate of History Sciences (SETTU)
ECONOMIC AND MATHEMATICAL MODEL OF A NEW SILVER POWER OF RAILWAY-PURPOSE MERGERS THROUGH UKRAINE

Аnnotation. The economic-mathematical model of the New Silk Route in railway-ferry traffic on the Caspian-Black Sea route through the territory of Ukraine is proposed. The scheme of possible options of railway lines of the Ukrainian section is given and their preliminary estimation is designed. A list of works on the construction and modernization of railway lines with their preliminary assessment was made. To estimate the cost of the infrastructure of the new railway line, a model is proposed that takes into account the linear parameters (length, relative position), the structure of the objects and the composition of the infrastructure elements. A computational experiment was carried out to select the variants of the rolling stock and its results were analyzed.
Keywords: the New Silk Route, railway-ferry traffic, options of railway lines, the economic-mathematical model, traffic management system, infrastructure, rolling stock, capacity, the Ports of Odessa — border with the EU.

Новікова А. М., докт. екон. наук, академік ТАУ (ДП «ДержавтотрансНДІпроект»);
Юрченко О. Г., канд. техн. наук, доцент, чл.-кор. ТАУ;
Рудюк М. В., канд. істор. наук (ДЕТУТ)
ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ НОВОГО ШОВКОВОГО ШЛЯХУ ЗАЛІЗНИЧНО-ПОРОМНОГО СПОЛУЧЕННЯ ЧЕРЕЗ УКРАЇНУ

Анотація. Запропонована економіко-математична модель Нового Шовкового шляху в залізнично-поромному сполученні на Каспійсько-Чорноморському маршруті територією України. Наведена схема можливих варіантів залізничних маршрутів української ділянки і проведена їхня попередня оцінка. Наведені роботи з будівництва і модернізації залізничних ліній з попередньою оцінкою. Для оцінки вартості інфраструктури нової залізничної лінії запропонована модель, яка враховує лінійні параметри (довжину, взаємне розташування), структуру об’єктів і склад елементів інфраструктури. Виконано розрахунковий експеримент для варіантів вибору рухомого складу і проаналізовано його результати.
Ключові слова: Новий Шовковий шлях, залізнично-поромне сполучення, економіко-математична модель, система організації перевезень, інфраструктура, рухомий склад, провізна спроможність, порти Одеси — кордон з ЄС.

Новикова А. М., докт. экон. наук, академик ТАУ (ГП «ГосавтотрансНИИпроект»);
Юрченко А. Г., канд. техн. наук, доцент, член-корр. ТАУ;
Рудюк М. В., канд. истор. наук (ГЭТУТ)
ЭКОНОМИКО-МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ НОВОГО ШЕЛКОВОГО ПУТИ ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНО-ПАРОМНОГО СООБЩЕНИЯ ЧЕРЕЗ УКРАИНУ

Аннотация. Предложена экономико-математическая модель Нового Шелкового пути в железнодорожно-паромном сообщении на Каспийско-Черноморском маршруте по территории Украины. Приведена схема возможных вариантов железнодорожных маршрутов украинского участка и осуществлена их предварительная оценка. Приведены работы по строительству и модернизации железнодорожных линий с предварительной их оценкой. Для оценки стоимости инфраструктуры новой железнодорожной линии предложена модель, которая учитывает линейные параметры (длину, взаимное расположение), структуру объектов и состав элементов инфраструктуры. Проведен вычислительный эксперимент для вариантов выбора подвижного состава и проанализированы его результаты.
Ключевые слова: Новый Шелковый путь, железнодорожно-паромное сообщение, экономико-математическая модель, система организации перевозок, инфраструктура, подвижной состав, провозная способность, порты Одессы — граница с ЕС.