Стаття 10 № 1-2’2017

Федоров В. В., канд. техн. наук, доцент,
Яновський В. В., канд. техн. наук, доцент,
Ященко Д. М., канд. техн. наук, доцент (НТУ)
УДОСКОНАЛЕНИЙ КОМПЛЕКСНИЙ РЕЗОНАНСНИЙ ГЛУШНИК ШУМУ

Анотація. З шумом відпрацьованих газів борються за допомогою глушників, зокрема резонансних. Вони є найбільш ефективними серед глушників, проте ця ефективність поширюється на дуже вузький частотний діапазон. Такий недолік обмежує їхнє застосування. Розроблено вдосконалену порівняно з наявною конструкцію резонансного глушника шуму, принциповою відмінністю якої є можливість автоматично змінювати свою частотну характеристику залежно від зміни частоти обертання колінчастого валу двигуна.
Ключові слова: автомобіль, двигун внутрішнього згорання, вихлоп, відпрацьовані гази, шум, джерело шуму, акустична ефективність, шумоглушіння.

Федоров В. В., канд. техн. наук, доцент,
Яновский В. В., канд. техн. наук, доцент,
Ященко Д. Н., канд. техн. наук, доцент (НТУ)
УСОВЕРШЕНСТВОВАННЫЙ КОМПЛЕКСНЫЙ РЕЗОНАНСНЫЙ ГЛУШИТЕЛЬ ШУМА

Аннотация. С шумом отработанных газов борются с помощью глушителей шума, в частности и резонансных. Резонансные глушители — самые эффективные среди существующих глушителей, но их эффективность распространяется на очень узкий частотный диапазон. Этот недостаток ограничивает их применение. Разработано усовершенствованную в сравнении с существующими конструкцию резонансного глушителя шума, принципиальным отличием которого есть возможность автоматически менять свою частотную характеристику в зависимости от изменения частоты вращения коленчастого вала двигателя.
Ключевые слова: автомобиль, двигатель внутреннего сгорания, выхлоп, отработанные газы, шум, источник шума, акустическая эффективность, шумоглушение.

Fedorov V. V., Candidate of Technical Sciences, Associate Professor,
Yanovsky V. V., Candidate of Technical Sciences, Associate Professor,
Yaschenko D. M., Candidate of Technical Sciences, Associate Professor (NTU)
SUCCESSFUL COMPLEX RESONANCE SHUTTER

Annotation. Silencers, including resonant ones are used to compensate engine exhaust gases noise. Resonant silencers are the most efficient among all existing ones, but their efficiency is applicable only to very narrow frequency range. This drawback limits their use. An advanced concept of the resonance silencer comparing to existing ones has been developed. The fundamental difference of a new concept is an ability to automatically adjust its frequency response depending on the change of engine crankshaft speed.
Keywords: vehicle, internal combustion engine, exhaust, exhaust gases, noise, noise source, acoustic efficiency, soundproofing.