Article 6 # 1-2’2017

Sakhno V. P., Doctor of Technical Sciences, Professor, Academician of TAU;
Efimenko A. M., Postgraduate Student (SETUT)
TO THE QUESTION OF THE ASSESSMENT OF THE CRANES OF THE MONOPOLY WAGON AND THE REVERSE REACTIONS OF THE SUPREME IN CERVICAL FIELDS OF MOVEMENT

Annotation. To the question of assessing kren monorail wagon and redistribution reactions of supports in curved sections of movement.
Determined the redistribution of the vertical and lateral reactions of monorail wagon. Investigated the characteristics of force interaction of supports wheel of the monorail wagon with the surface of the trestle when passing curved sections of the overpass. Defined safe intervals vertical stiffness of carrier wheels and lateral stiffness guides wheels within which is provided a safety movement monorail wagon.
Keywords: monorail wagon, guide wheel module, carrier wheels, guides wheels, deformation, angle of kren.

Сахно В. П., доктор техн. наук, професор, академік ТАУ;
Єфименко А. М., аспірант (ДЕТУТ)
ДО ПИТАННЯ ОЦІНКИ КРЕНУ МОНОРЕЙКОВОГО ВАГОНА ТА ПЕРЕРОЗПОДІЛУ РЕАКЦІЙ ОПОР У КРИВОЛІНІЙНИХ ДІЛЯНКАХ РУХУ

Анотація. Описано перерозподіл вертикальних та поперечних реакцій колісних опор монорейкового вагона. Досліджено харак¬теристики силової взаємодії колісних опор монорейкового вагона з поверхнею еста6кади під час проходження криволінійних діля¬нок шляхопроводу. Визначено безпечні інтервали вертикальної жорсткості несучих коліс та поперечної жорсткості напрямних коліс, у межах яких гарантовано безпеку руху монорейкового вагона.
Ключові слова: монорейковий вагон, напрямний колісний модуль, несучі колеса, напрямні колеса, деформація, кут крену.

Сахно В. П., доктор техн. наук, профессор, академик ТАУ;
Ефименко А. М., аспирант (ГЭТУТ)
К ВОПРОСУ ОЦЕНКИ КРЕНА МОНОРЕЛЬСОВОГО ВАГОНА И ПЕРЕРАСПРЕДЕЛЕНИЯ РЕАКЦИЙ ОПОР В КРИВОЛИНЕЙНЫХ УЧАСТКАХ ДВИЖЕНИЯ

Аннотация. Описано перераспределение вертикальных и боковых реакций колесных опор монорельсового вагона. Исследованы характеристики силового взаимодействия колесных опор монорельсового вагона с поверхностью эстакады при прохождении криволинейных участков путепровода. Определены безопасные интервалы вертикальной жесткости несущих колес и боковой жесткости направляющих колес, в пределах которых обеспечена безопасность движения монорельсового вагона.
Ключевые слова: монорельсовый вагон, направляющий колесный модуль, несущие колеса, направляющие колеса, деформация, угол крена.